Вчора 3
Сьогодні 8
Завтра 1
Розгорнути Згорнути

Георгій Зантарая: « Коли у мене не було нічого, Україна мені дала все »

Чемпіон Європи та світу хоче завоювати медаль Токіо-2020 – і принести її на могилу батькові
25 квітня 2021р. 09:00
Георгій Зантарая: « Коли у мене не було нічого, Україна мені дала все »
Георгій Зантарая / Фото - ijf.org

Він перший в історії України чемпіон світу з дзюдо. До 33 років Георгій Зантарая завоював сумарно шість медалей чемпіонатів світу і ще три рази ставав чемпіоном Європи.

Але підкорити п'єдестал Олімпіади поки так і не вдалося – дві поїздки і поразки в перших же сутичках і в Лондоні, і в Ріо-де-Жанейро. Токіо – останній шанс Зантараї на подіум Ігор.

На початку 90-х його сім'я бігла від війни в Грузії і була змушена починати життя чи не з нуля. Зараз же він в статусі депутата Київської міської ради готується до завершення дійсно яскравою кар'єри. І сподівається піти красиво.

Медаль в Японії повинна стати подарунком для одного з головних уболівальників в його кар'єрі – Георгій хоче привезти її на могилу свого батька. Віддячити за багаторічну підтримку.

Про головні поворотах в своїй біографії, ураженні, яке змінило його життя, рік, який став визначальним в кар'єрі і багато іншого Георгій Зантарая розповів в інтерв'ю XSPORT.ua.

Бліц-опитування – розминка з відповідями на будь-які питання, що цікавлять:

Під час інтерв'ю в тобі постійно конфліктують бажання бути серйозним з бажанням пожартувати. Було таке, що ти жартував, але журналісти це сприймали серйозно?

Так таких моментів купа, звичайно. Навіть ось мене відзначають в Instagram ( показує відео, де на Європейських іграх жартома каже: « Я їх убив всіх » ). Я просто жартував, а вони ... ( сміється ) Ну а таких конкретних прикладів ще й не згадаю. Але, дійсно, намагаюся бути більш-менш серйозним. Тим більше, зараз.

Але історія про різьблення по дереву реальна. Я десь ляпнув ( а потім це написали Зантараї як хобі в профілі учасника Олімпійських ігор ).

Що найскладніше в тому, щоб бути професійним дзюдоїстом в 33 роки?

Якщо немає мети, то взагалі все складно. А якщо є мета, то нічого важкого немає. Я не відчуваю себе старіше когось, не відчуваю, що не можу виконати якесь завдання або тренуватися так якісно, як в 22 роки. Не можу сказати, що щось таке особливе.

Кажуть, ти був не особливо спокійним дзюдоїстом на старті своєї кар'єри. Є щось, що зараз соромно згадувати?

Було таке в моїй біографії. Але зараз я намагаюся уникати подібного. Вже якщо щось і роблю, то обдумано. Якщо я щось роблю, то зважився: зважився – роби, а якщо зробив – не шкодуй.

Пам'ятаю, в 2005 році був чемпіонат Європи U-23 в Києві. І був відбір на нього. Я на чемпіонаті України боровся з хлопцем і після сутички випадково з ним побився. Мене дискваліфікували і все – я нікуди не поїхав, нікуди не потрапив.

Випадково побився?

Ну да, випадково не буває нічого. Там ляпаси один одному виписали і все. Було таке. Ми тільки вийшли за килим – і відразу. Я виграв, але вирішив йому ще і в вуличних боях довести, що я сильніше. Що з ним? Я навіть до сих пір його прізвище не знаю. Але так, ні він не поїхав, ні я не поїхав на той чемпіонат Європи. Необдуманий вчинок.

Прокоментуй свою ж фразу: « Прийшов на секцію і відразу зрозумів: дзюдо – це бігати, стрибати і бити один одного ».

Та багато, напевно, діти не усвідомлюють, що таке дзюдо, лише з часом розуміють. Я розумів, що можу прийти на тренування, схопитися за кого-то і боротися. Те, що мені вдома з братом не дозволяли. Але ми все одно це робили.

Ще одна цитата: « Крім спорту я люблю робити ... нічого ».

Це факт. Найкрутіше проведення часу – це не робити нічого. Я люблю відпочивати вдома. Щоб мене ніхто не чіпав.

Можеш розповісти якусь жорстку історію трієщінскую?

Я був підприємцем – кульками в дитинстві торгував. Насправді, бійки були. У в'язницю, слава Богу, не хотіли садити, в кімнаті дитячої міліції не перебував. Такого нічого не було цікавого. Ну а про цікаве незаконно говорити – жартую.

Ти можеш пояснити, що з твоєю машиною сталося?

Просто у нас в місті піромани, любителі палити завелися. Ось вирішив мені феєрверк під будинком влаштувати. Хворі, походу, люди. Так, це було. Неприємна ситуація.

Хтось запускав салют або це жарт?

Ні, це я просто так казав. Але, походу, чувак любить, щоб все горіло.


Правда, що твій син побачив тебе в Букваре?

Так, я якось в школу до нього прийшов, він тоді в другому класі навчався. Каже: « Папа, ти в Букваре намальований ». Класно. Хтось оцінив – це добре. Це звичайний Буквар шкільний. Не знаю, як я там опинився.

Що ти робиш в лісабонському « Спортінге »?

Я за все своє життя, напевно, жодного футбольного матчу не подивився і 45 хвилин. Чи не дивлюся футбол. Це іміджева штука, насправді. Перед Олімпіадою зробили нас нібито коморами. Багатьох цікавить, що ти замість отримуєш – нічого. Хайп. Так, просто в новинах з'являюся, а у мене на кімоно їх емблема.

Твоє ставлення до ММА?

Окремий вид спорту. Набивають один одному обличчя. Теж не дивлюся його.

Якби не нинішньому Зантарає, а Зантараї після поразки в Лондоні-2012 запропонували контракт в UFC, Що б ти вирішив?

Я розглядав, в принципі, такі варіанти. Я спробував, насправді. Але мене по голові шандарахнулі, і я зрозумів, що це не моє. Кожен повинен займатися своєю справою.

Але з Макгрегором ти б розібрався?

Не, ну ушатал б 100%. За дзюдо. Ну а по боях – навряд чи.

Ти говорив, що не дивишся спорт, але Василь Ломаченко змусив тебе переглядати хоча б огляди. Як ти відреагував на його поразку від Теофімо Лопеса?

Я засмутився. Але нічого, в житті спортсмени програють. У нього ще все буде добре, і він буде абсолютним чемпіоном світу. Але, 100%, від поразок краще не стає, це факт. Але він сказав, що стане абсолютним чемпіоном світу. Звичайно, краще через це не проходити, краще без програшів. Але якщо вже так ситуація склалася.

Основна частина інтерв'ю – про головні моменти в кар'єрі:

Як справи у кращого дзюдоїста України, ти ж кращий?

У кожного часу свої герої. Мій час вже практично закінчилося. Але, насправді, нормально. Думав виступити на чемпіонаті Європи, але, за збігом обставин, не вийшло. Так що готуємося на чемпіонат світу.

Збіг обставин – це?

На тренуванні тренувався. Інша пара не їхала на чемпіонат Європи і мене теж вирішила не відпускати – впала на мене і травмувала ногу – за логікою, що вони не їдуть, і я не поїду. Так вийшло, що ззаду на мене впали і травмували.

Тобі не набридло, що тебе називають кращим дзюдоїстом України, першим чемпіоном світу в історії і т.д.?

Чи не звертаєш на це увагу. Люди перебільшують досягнення інших людей, тим самим віддаючи їм велику значимість. Так було. Але є більш важливі справи. Не можу відповісти конкретно погано це чи добре. Напевно, самолюбство моє тішить, тим самим підносячи мене в моїх же очах.

Те, що ти, фактично, особа чоловічого дзюдо в Україні – це добре для тебе чи погано, адже завищуються очікування, з'являється більше критики?

Ні, критика – це нормальна штука. Якщо не критикують – це погано. Знову ж, дзюдо, та й будь-який вид спорту якщо взяти, то звичайний обиватель не знає, наприклад, хто такий Олег Верняєв або Ольга Харлан. Це велика проблема.

Потрібно тих спортсменів, які цього заслуговують, робити популярними, і вони самі собі добудуть на хліб.

Ти в цьому році ще не виступав ніде. Чому?

У мене заплановані були Тбілісі, чемпіонат Європи та чемпіонат світу. Перед Тбілісі я захворів – у мене була температура, ну а за три дні до чемпіонату Європи мене вирішили залишити вдома. От і все.

У збірної України тільки одна медаль на чемпіонаті Європи. Це добре, погано, нормально – як це?

З огляду на те, що не боролися топові дзюдоїсти країни: Хаммам і Ньябалі – погано, що немає по чоловікам медалі, але нічого критичного в цьому немає. Думаю, команда і тренерський штаб зроблять висновки і все буде добре.

Дарина Белодед з єдиною медаллю збірної України на чемпіонаті Європи-2021
Олімпійські ігри. Зараз багато розмов про них: про перенесення, про те, як вони буду проходити, чи будуть вболівальники чи ні. Від цього Олімпіада не перестає заводити?

Медаль така ж буде, як і на попередніх іграх. Значимість її? Всі питання зняті. Це ті ж Олімпійські ігри. І точно так же кожен володар медалі залишиться в історії. Те, що будуть якісь обмеження, – нічого. Ти їдеш виступати на Олімпіаді, а не отримувати якесь задоволення від того, що ти туди поїхав.

Без Олімпійської медалі твоя кар'єра буде провальною?

Ну я буду дуже сильно засмучений. Ти максимуму свого не досяг, якого можна було досягти. Якщо не буде медалі, то таке собі. Але якщо її не буде, то менше від цього моя сім'я любити мене не буде. Олімпійська медаль – це для себе, це за виконану роботу. Але залишитися без неї – це не найгірше, що може бути в житті. Але, насправді, це погано, якщо її не буде.

Твоя мама говорила, що ти не був морально готовий до попередніх двох Олімпіадів...

Багато так кажуть, але я взяв шість медалей чемпіонату світу, три рази ставав чемпіоном Європи. Морально, як бачимо, я стійкий. Можу.

Просто я настільки сильно хотів виграти Олімпійські ігри, що аж програв. Це особисто моя думка. Чуть-чуть щось неправильно було в підготовці. Я був першим в світовому рейтингу, коли їхав до Лондона, був, по-моєму, третім перед Ріо. Нічого не допомогло.

Ти заганяв собі перед Іграми?

Я так тренувався! Може так і не потрібно було тренуватися. Таке.

Олімпіада – це для тебе болюча історія, боляче згадувати?

Та ні. після 2016 роки я зрозумів, що програш на Олімпійських іграх, – це нічого. Ти вранці можеш встати і робити те, що ти хочеш. А у деяких людей такої простої можливості немає. Ну немає у мене медалі і що? Хтось гірше до мене почав ставитися? Ні. Була б вона і що? Ну з'явилося б у мене більше знайомих. На певний час. А далі? Не бачу критичного в цьому нічого.

Чи не схоже це все на голлівудську історію для тебе? Дві Олімпіади, дві поразки в перших же сутичках і ось – останній шанс.

Та ні. Але круто було б. Подивимося. Круто було б, насправді, – я сам офігів би. Деякі тренуються мільйон годин на день і все одно програють. А деякі тренуються по кілька годин – і все одно перемагають. Якщо тобі судилося бути чемпіоном або призером, то ти їм станеш. Але, зрозуміло, що, лежачи на дивані, ти чемпіоном не станеш, потрібно виконувати певну роботу, щоб домогтися цього.

Як ти переживав все це, ці поразки?

Я в Лондоні думав, що у всіх виграю, я все вигравав перед цим. Дуже засмутився. І в Ріо я думав, що у мене медаль буде.

І що було після поразок?

Це реально падіння на дно моральне. Я вже і все кидав, і не кидав. Все було погано, всі погані. Але час проходить – все проходить. У Лондоні я дуже засмутився – з кімнати навіть не виходив. Та й в Ріо теж. Ти просто сидиш і думаєш: « Все, ти програв ». Нічого зробити вже не можеш. Не знаєш куди, що – вже нічого не поміняєш. Так якось.

У тебе відразу думки: « Що робити? » Так погано все, життя закінчилося, все погано. Але потім ти зустрічаєшся з іншими людьми і бачиш, що можуть бути ситуації і гірше, що у тебе насправді все прекрасно в житті. Але тоді було відчуття, що життя закінчилося: дзюдо ненавиджу, кімоно ненавиджу, його потрібно було палити прям там. Але, знову ж таки, час допомагає.

І скільки його повинно було пройти?

Все залежить від колективу, которий тебе оточує. Якщо тобі кажуть, що: « Ось, ти програв, все погано ». А якщо вони допомагають тобі побороти це все, то набагато легше.

І як було у тебе?

Я на протязі, напевно, півроку був ніякий. То я спати не міг, то я є не міг. Все у мене було погано. Я дзюдо закинув, не ходив на тренування. А потім почав. Ще й виграв дві Європи після цього, і на світі медаль взяв. Все, що не робиться, все на краще.  Поки так.

Ти прийняв рішення піти, все кинути. Але в який з днів ти зрозумів, що немає – потрібно повернутися?

Зараз, після Ріо, я поїхав до Італії, зустрівся там з сім'єю однієї – і зрозумів, що спокійно можу тренувати. 

А після Лондона що було?

Я тоді, напевно, все ж не хотів кидати. Хоча ні, було так: тренер мені сказав переходити в іншу вагу. Я думав: « Та куди там, ще й в іншу вагу ... »

Після Олімпіади мені друг, олімпійський чемпіон з Греції, запропонував поїхати разом потренуватися, я адже перейшов в іншу вагу. Ми тренувалися і, на подив, на чемпіонаті світу я взяв медаль.

А так – я засмучувався з цього приводу. Я адже в 60 кг боровся: я був в топ-3, на всіх чемпіонатах світу брав медаль, я виграв Європу. І ось мені доводиться все це кидати і переходити в інше середовище. Але все вписалося, як тренер мені і говорив.

Медаль на цих Олімпійських іграх важлива не тільки для тебе особисто? Ти говорив, що хочеш принести її на могилу батька.

Так, я хотів би. Круто було б. Медаль в будь-якому випадку – це круто. Але батько був одним з моїх найбільших фанатів. Він мене на дзюдо водив. Круто було б.

У Усика подібна історія була. Він батькові на похорон медаль з Олімпіади привіз.

Життя таке штука. От і все. Але, знову ж таки, час проходить і все.

Всі говорять про твої двох Олімпіадах, але, здається, що навряд чи не більший внесок в твою кар'єру зробили інші Ігри – пекінські, – на які ти не поїхав.

Пекін ... Я так засмутився. Я на них взагалі не збирався. Але за рік або півтора до Олімпіади я почав медалі брати. Думаю: « Нічого собі, я так ще і на Ігри поїду ». Але на останніх змаганнях, на Кубку світу, я програв хлопцю з України Максу Коротуна. Тренерський штаб вирішив його везти. Тим самим вони мене мотивували, щоб на наступний рік я виграв чемпіонат світу.

Чи правда це, що один із суддів сутички з Коротуном був з Грузії, і він тобі сказав, що грузини повинні виступати за Грузію?

Вже не пам'ятаю, але, напевно. Він мене багато разів судив після цього. Класно судив – перемога була на моєму боці. Мені пропонували, так. Але куди я поїду? У мене діти, сім'я, мама, будинок, тато похований тут – нікуди мені їхати. Ну а суддя мені говорив не на татамі, це було вже в готелі, більше в жартівливій формі.

Ти розумів перед сутичкою цієї, що вона буде визначальною в плані поїздки на Ігри?

Це зрозуміло було. До цього я вигравав у нього. Але в той раз програв. У мене був ще шанс – через місяць проходив чемпіонат Європи. Мені сказали, що якщо я виграю, то поїду на Олімпіаду. Але тоді мені це було нереально.

У того хлопця за відбір було медалей менше, ніж у мене, але за очками він був вище. Тому я не скажу, що його незаслужено взяли. Тільки я вигравав у сильних спортсменів, яких він не міг перемогти. Він програв у першій сутичці – я його суперника перемагав. Але тренерський штаб вирішив так. Несправедливого нічого не було – за очками він був краще.

Правда, що ти подзвонив після того поразки мамі і плакав в трубку?

Так. Але я і зараз можу розплакатися. Я навіть від філема можу розплакатися. Але тоді так – плакав. По-моєму, всю ніч тоді проплакав. Ось, після Masters в Катарі теж сльозу пустив – підрозлаштувався. Не знаю чому, постарів, напевно.

Кажуть, ти після того поразки хотів кар'єру завершити...

Так. Але мені тренер сказав: « Та потренуйся ти рік, все буде нормально ». Я йому повірив тоді і все – двіжуха пішла. Я тоді став другим на Європі і виграв чемпіонат світу. Точно так само було і після Лондона: « Так спробуй, потренуйся, у тебе все вийде ». Теж повірив.

Тобто, йому не так складно було тебе переконати не йти?

Я ж йому вірю. Якщо ти своєму тренеру не віриш, то кому тоді? Він же з тобою всюди. Як перед війною – разом.

Віталій Дуброва
Але, тим не менш, ніби як було не все так просто. Дуброва навіть показував фотографії, як вся збірна налисо постриглася. Для чого це було?

Я з того збору їхав. Мене відправили туди – я там бунтував. І мені сказали: « Збирай шмотки і їдь ». Або я сказав, що ми поїдемо. Не пам'ятаю, як точно було, але суть в тому, що ми їдемо, і я думаю: « Ну коли ж він нас зупинить ». Ми тоді ще з одним хлопцем шмотки зібрали, поїхали на вокзал і чекаємо, коли ж він нам напише, щоб ми поверталися назад. Довго ми там сиділи. Але потім самі написали: « Ми всі обдумали і повертаємося ».

Ну а чому налисо постриглися – не пам'ятаю.

Дуброва говорив, що це була помилка, що потрібно було відправляти тебе на Олімпіаду.

Зате я виграв чемпіонат світу в наступному році. Якби мене взяли на Олімпіаду, то я б не виграв чемпіонат світу. Напевно, це все ж мотивація для мене була, що мене не взяли.

2009 рік – найважливіший для тебе в кар'єрі?

Кращий чи – не знаю, у мене все хороші були. Але в плані формування мене – так.

Чемпіонат Європи проходив у Тбілісі, і тебе звинувачували в тому, що ти в Грузії погано боровся і грузинам програвав…

Що я спеціально поступався? Ця думка людей. Ти можеш виправдовуватися, розповідати, але якщо вони хочуть це бачити, то, скільки б разів ти їм не повторив, вони не передумають. Але немає, це неправда. І це не давило на мене.

Але тоді я виграв за вихід у фінал, до речі, у грузина – титулованого суперника, призера Олімпіади. Але в фіналі програв.

Твої батьки розповідали, що вони приїхали на чемпіонат Європи той. Ти виходиш на татамі, і вони тебе підтримують. А все навколо сидять і дивуються: на кшталт сидять грузини, але підтримують українця.

Так, було таке.

А в фіналі вже кого підтримували?

Мене, по-любому. Тоді мене ще не знали, але тепер мене завжди підтримують. Я вже сформувався, зарекомендував себе.

Вихід в той фінал – наскільки це було важливо?

Важливо, тому що це була моя перша медаль на дорослому чемпіонаті Європи. Це було підтвердження слів мого тренера, який за рік до цього говорив, що у мене все вийде. Мотивація була. Ну і заохочувальний приз непоганий – медаль.

І в цьому ж році був чемпіонат світу в Роттердамі, і ти виграв всі сутички достроково.

Так, я сказав, що виграю. Не знаю, чому я так зробив. Але виграв. Прикольно було. Я сам офігів тоді. Круто було. Але тепер я хочу стати ще й олімпійським чемпіоном. Так, я розумію, що у кожного часу свої герої, але з героями буду боротися.

Чемпіонат світу поділив життя на до і після? І що в цьому « після » змінилося?

Так, поділив. Ти став більш популярним, більш впізнаваним. Діти захотіли бути схожими на тебе, тому що ти тепер чемпіон. Ну і статус підвищується.

Якби у тебе було 10 медалей чемпіонату світу, але не було б золотий, то статус був би іншим?

У мене зараз шість медалей чемпіонату світу – це підтвердження того, що ти вмієш боротися. І робиш це непогано. Один раз можна виграти випадково, але шість разів ... Це набагато важче. Тому, напевно, чим більше медалей, тим краще. Але без золота ти не був би чемпіоном світу – все. Знають тільки чемпіонів. Призерів багато.

Яке найбільше зміна відбулася після перемоги на чемпіонаті світу?

Так ми просто в Туреччину поїхали. Нічого такого не було. Чи не набухувався точно. Не було такого, що не хотів тренуватися. Це коли програєш так. А коли виграєш, то, навпаки, мотивація додаткова з'являється.

Тобі ж був 21 рік, коли ти виграв чемпіонат світу. І нічого, не зазнався, зірку не спіймав?

Ну а що повинно було в моєму житті помінятися? Я взагалі щасливий був, коли їхав туди. Мені за п'ять днів до цього купили машину, яку я хотів. У мене вже все склалося, все круто було – я їздив на новій машині. У мене вже все було нормально.

Те, що тобі так і не вдалося підтвердити статус чемпіона світу, це якось позначається?

Звичайно, шкода, що я не виграв чемпіонат світу шість разів.

А є такі люди в історії взагалі?

Немає таких людей. Взагалі мало таких, у кого в малих вагах шість медалей. У малих вагах люди з нізвідки з'являються. Незрозуміло, звідки вони беруться. Настільки багато дзюдоїстів – велика конкуренція. На чемпіонаті світу я боровся в семи сутичках – це дуже багато. Наприклад, в 2010 році я в першій боровся з олімпійським чемпіоном 2008 року, далі був ще срібний призер тієї ж Олімпіади, потім ще з одним олімпійським чемпіоном, а в фіналі – з триразовим олімпійським призером. Дуже багато людей. І вони сильні.

Ти говорив, що в 2013 році тобі пропонували змінити громадянство і повернутися в Грузію, чому ти відмовився?

Мені не тільки вони пропонували. Просто люди, які говорять, що просто взяли і поїхали – виходить, що їм нема чого втрачати. А я реалізувався тут. У мене тут багато друзів, сім'я.

Коли у мене нічого не було, мені Україна дала все. Мені дали безкоштовний спорт, навіть кімоно дали безкоштовно. Неправильно було б чинити так. Багато спортсменів кричать, що переїдуть – це гучні слова. Насправді, не так вже це і просто. Це довголітній процес, нелегкий шлях. Якщо я нікуди не поїхав, значить, я нікуди не збираюся.

Твої батьки переїхали з Грузії, коли ти був ще маленьким. Ти, напевно, розумів далеко не всі, але щось в твоїй пам'яті повинно було відкластися...

Ми спочатку в інше місто в Грузії переїхали, потім в Росію і сюди – в Київ. Так, там війна була, на кшталт. Не можу пригадати – мені було 4 або 5 років. Напевно, розумів, що було. Але зараз-то точно розумію, що відбувалося.

Але точно пам'ятаю, як до Києва під'їжджали, – і горять ліхтарі. А на наступний день ще й сніг пішов. Це пам'ятаю.

Ти в дитинстві розумів, що це не твоя країна, що ти переселенець?

Ні, мені ніколи люди не давали зрозуміти, що я не свій. Може, за спиною і говорили, але я ніколи не відчував себе, що я там якесь чужорідне тіло. Слава Богу, що я такого не зустрічав і, сподіваюся, і не зустріну. Україна – це хороша країна. 

Твоя сім'я від однієї війни втекла. Тоді, коли інша почалася на Сході, стало страшно?

Звісно. Я сподіваюся, що тут не буде війни. Моя мама тоді переживати початку: « Ми вже від однієї тікали. Не дай Бог і тут почнеться. Що ж нам робити? Як так може бути? »

Зараз ти новини читаєш, не страшно?

Я читав про те, що відбувається. Сподіваюся, що настане мир і все буде добре.

Зараз ти вже почав готуватися до періоду життя після закінчення кар'єри. Життя професійного спортсмена для тебе не почала відходити на другий план?

Ні, спорт для мене на першому місці. Поки я займаюся цим, то намагаюся робити це максимально добре, тому що у мене є тут ще незакінчені справи.

Але у кожного початку є кінець. Кінець у спорту теж буде. Він повинен бути плавним і хорошим. Не можна, щоб цей перехід був різким. На щастя, інтеграція в життя у мене є. Та спортивне життя, яку я прожив, вона може бути застосована в будь-якій сфері. Не дарма ж я боротьбою займаюся. Боротьба – це життя.

Але ти в житті не завжди розумієш правила.

Так, не все так добре, як ти думаєш. Мої ілюзії іноді розсіюються. Я думаю, що я ось такий гарний і хороший. Але не все виходить так, як хочеться. Начебто все правильно, але немає – не виходить.

Як це – бути депутатом міської ради?

Конкретніше питання.

Ти був спортсменом, і у тебе все чітко було прописано…

Так, зараз я теж людям кажу: « Ось, я виконав певну роботу і в кінці отримаю бонус – медаль ». А зараз ти можеш боротися за щось, але в кінці нічого не вийде. Як би так сказати, щоб нікого не образити ... Не всі поділяють то розуміння життя, яке мені прищепив спорт. Але з часом все буде добре.

До спортсменів при владі зараз ставлення не дуже...

Завжди будуть критикувати, і це добре. Є люди, які підтримують, а є ті, хто ні. Не можна завжди бути хорошим.

Як ти сприймаєш критику?

Я дуже неприємно переніс першу критику на свою адресу ( в якості депутата ). Це неминуче, але думка багатьох людей поділяється. Ти всім не доведеш. Якщо хтось думає, що я такий-сякий, – мають право. Але критику я не люблю.

Ти зараз відчуваєш, що пішов в правильному напрямку?

Це хороший інструмент, щоб зробити гарне для міста, для дітей, для спорту. Але відчуваю я себе там не так, як коли приходжу в спортзал. У спортзалі мені комфортно на 100%, там – поки на 99%. Але з кожним днем, природно, краще.

Там зовсім інші люди, зовсім інші погляди, зовсім інше спілкування. Деякі речі мені незрозумілі. У відносинах людей один до одного. У моєму середовищі не прийнято так робити. Але там трохи по-іншому.

Яка твоя мрія поза спортом?

Щоб, як мінімум, не говорили, що я такий-сякий. Хоча, я впевнений на 200%, що наскільки б хорошим ти не був, але чорна плямочка той, хто захоче, обов'язково знайде. Скільки б ти доброго не робив, знайдуться люди, які будуть тебе засуджувати. І це нормально. Моя мета там, де я зараз, зробити багато хорошого.

Розмовляв Сергій Лук'яненко, XSPORT.ua

Рейтинг:
(Голосів: 3)

Коментарі 0

Увійти
Залишати коментарі на сайті дозволяється тільки при дотриманні правил.

Букмекер місяця

Кращі казино